案件重演:

案發日: 2007年12月23日

地點:老爺奶奶家

案情:

話說農夫家補喫冬至飯, 吃的是Jamaica 來的大姨煮的 Jamaica food (係咪好似中國??)

飯後, 農婦透露會賣掉屋苑單位, 搬往村屋住 (currently used as playhouse). 老人家大為緊張, 問淨返d錢會點用, 當農婦話主要用來投資股票時, 兩老很激動的說我們"未見過世面, 無經歷過七三年股災..." (

我知我知.....當時恆生指數由1973年的1,775點下跌至1974年的150點)

我當時淨想話我們的投資策略會超保守, 而且係好長線的投資, 但農公見我俾兩老指住鬧
, 即時撲出維護....
其實我懵到都唔知俾人指住鬧
(農公事後講的), 淨知農公好緊張的來救我, 好呀

come to think of it, I actually do not have any hard feelings towards their 指住鬧. If I were them, I'll probably have the same reaction. Their intention is still to protect us from loss .....

(actually,  I kind of suspect that a crash may be kind of imminent in 2008 or early 2009)

arrow
arrow
    全站熱搜

    農婦 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()